Maria Claudia Gioielli

Condizioni di Vendita

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Condizioni di vendita

L’offerta e la vendita di prodotti sul nostro sito web ,www.store.mariaclaudia.it, sono regolate da queste Condizioni Generali di Vendita. I prodotti acquistati su www.store.mariaclaudia .it sono venduti direttamente da Galli di Galli Ubaldo e Figlia SRL UNIPERSONALE(“il Venditore”) con Capitale sociale di € 10.000,00 , sede legale in  via Giuseppe Maria Savani, 26 41125 Modena – Italia -, Iscr. Reg. Imp., MO 253770 C.F. e P.IVA n. 01940850363, Licenza per il Commercio di Oggetti Preziosi della Questura di Modena del 26 Marzo 2012, Telefono 059 444813, Cell 335 6792222. Potrete richiedere qualsiasi informazione contattando direttamente il Venditore, tramite e-mail, al seguente indirizzo di posta elettronica: info@mariaclaudia.it. Nell’Area Clienti potrete trovare informazioni in merito ad ordini e spedizioni. Il Venditore può modificare le Condizioni di Vendita di volta in volta, a sua esclusiva discrezione. Per qualsiasi altra informazione legale, dovrete consultare le sezioni: Condizioni Generali d’UsoPrivacy Policy tenendo presente che queste Condizioni Generali di Vendita sono regolate dal D.lgs 70/2003 del Codice Civile e dalla legge italiana.

La nostra politica commerciale

Il Venditore offre in vendita, su www.store.mariaclaudia.it, i prodotti e svolge la propria attività di commercio elettronico esclusivamente nei confronti dei propri utenti che siano “Operatori del settore”, commercianti di oggetti preziosi, come Negozianti Gioiellieri ( il Cliente)

Gli Operatori del settore sono una qualsiasi persona fisica oppure una Ditta o Società che agisce su www.store.mariaclaudia.it con finalità esclusivamente riferibili alla propria attività commerciale, imprenditoriale o professionale, eventualmente svolta. Se non siete un “operatore del settore”, vi invitiamo ad astenervi dal concludere transazioni commerciali su www.store.mariaclaudia.it.
Ogni ordine stipulato in contravvenzione alla presente disposizione sarà nullo.

In considerazione della propria politica commerciale, il Venditore si riserva il diritto di non dare seguito ad ordini provenienti da soggetti diversi dagli “Operatori del settore” o comunque ad ordini che non siano conformi alla propria politica commerciale.

Queste Condizioni Generali di Vendita regolano esclusivamente l’offerta, l’inoltro e l’accettazione di ordini d’acquisto di prodotti su www.store.mariaclaudia.it tra gli utenti di www.store.mariaclaudia.it ed il Venditore.

Le Condizioni Generali di Vendita non regolano invece la fornitura di servizi o la vendita di prodotti da parte di soggetti diversi dal Venditore che siano presenti su www.store.mariaclaudia.it tramite link, banner o altri collegamenti ipertestuali. Vi consigliamo, prima di inoltrare ordini ed acquistare prodotti e servizi da soggetti diversi dal Venditore, di verificare le loro condizioni di vendita, perché il Venditore non è responsabile della fornitura di servizi da parte di terzi soggetti diversi dal Venditore stesso o della conclusione di operazioni di commercio elettronico tra gli utenti di www.store.mariaclaudia.it e soggetti terzi.

Come concludere il contratto con il Venditore
Per concludere il contratto di acquisto di uno o più prodotti su www.store.mariaclaudia.it, dovrete compilare il modulo d’ordine in formato elettronico e trasmetterlo al Venditore, per via telematica, seguendo le relative istruzioni.
Prima di procedere all’acquisto dei prodotti, tramite la trasmissione del modulo d’ordine, vi sarà chiesto di leggere attentamente le Condizioni Generali di Vendita  farne una  copia attraverso il comando di stampa e di memorizzarne o di riprodurne una copia per i vostri usi personali. Vi forniremo inoltre un riepilogo delle condizioni commerciali e contrattuali che proponiamo per l’acquisto dei prodotti, nel quale è contenuto un rinvio alle Condizioni Generali di Vendita ed un riepilogo delle informazioni sulle caratteristiche essenziali di ciascun prodotto ordinato con il relativo prezzo, dei mezzi di pagamento che potrete utilizzare per acquistare ciascun prodotto, delle modalità di consegna dei prodotti acquistati, delle modalità di trattamento dei reclami da parte del Venditore, dei costi di spedizione e consegna; nonché i riferimenti e l’indirizzo geografico e di posta elettronica del Venditore e la data entro la quale il Venditore si impegna a consegnare i beni.

Nel modulo d’ordine, visualizzato immediatamente prima della conclusione del contratto d’acquisto, vi forniremo informazioni di sintesi circa le caratteristiche essenziali di ciascun prodotto ordinato, il prezzo ed i costi di spedizione. Il contratto è concluso quando il Venditore riceve, per via telematica, il vostro modulo d’ordine, previa verifica della correttezza dei dati relativi al vostro ordine. Tutti i prezzi indicati sulle pagine dei Prodotti si intendono al netto di I.V.A. e al netto dei costi di spedizione e di altre tasse, ove non diversamente indicato. Il Venditore si riserva il diritto di modificare, in ogni momento e senza preavviso, i prezzi e costi di consegna. Il prezzo di un prodotto e la relativa consegna, come indicati dal Venditore all’atto della conferma di ordine, saranno onorati dal Venditore. Il Venditore emetterà la fattura in formato elettronico per la vendita degli oggetti ordinati dal Cliente, la copia di cortesia della fattura verrà inserita nella spedizione della merce.

Il modulo d’ordine sarà archiviato presso la nostra banca dati per il periodo di tempo necessario all’evasione degli ordini e comunque nei termini di legge. Potrete accedere al vostro modulo d’ordine, consultando la sezione: “Il mio ordine”.

Al momento di procedere alla trasmissione del modulo d’ordine sarete avvertiti che tale invio implica l’obbligo di corrispondere il prezzo indicato. Prima di procedere alla trasmissione del modulo d’ordine, vi sarà anche richiesto di individuare e di correggere eventuali errori di inserimento dei dati.

Le lingue a disposizione per concludere il contratto con il Venditore sono l’italiano e l’inglese
Concluso il contratto, il Venditore prenderà in carico il vostro ordine d’acquisto.

Il Venditore potrà non dar corso ai vostri ordini d’acquisto che non diano sufficienti garanzie di solvibilità o che risultino incompleti o non corretti o in caso di indisponibilità dei prodotti. In questi casi, provvederemo ad informarvi per posta elettronica che il contratto non è concluso e che il Venditore non ha dato seguito al vostro ordine d’acquisto specificandone i motivi. Qualora i prodotti, presentati su www.store.mariaclaudia.it, non siano più disponibili o in vendita al momento del vostro ultimo accesso al sito ovvero dell’invio del modulo d’ordine, sarà cura del Venditore comunicarvi, tempestivamente dal giorno successivo a quello in cui avrete trasmesso il vostro ordine al Venditore, l’eventuale indisponibilità dei prodotti ordinati. In caso di inoltro del modulo d’ordine e pagamento del prezzo, il Venditore provvederà a rimborsare, senza indebito ritardo, quanto da voi già anticipato ed il contratto si intenderà risolto tra le parti.

Il Venditore si riserva il diritto di modificare la gamma degli articoli proposti sul sito e la quantità di prodotti che” l’operatore di Settore o Negoziante” può acquistare, di volta in volta, in ogni sessione di acquisto.

Con la trasmissione telematica del modulo d’ordine, accetterete incondizionatamente e vi impegnerete ad osservare, nei rapporti con il Venditore, queste Condizioni Generali di Vendita. Se non condividete alcuni dei termini riportati nelle Condizioni Generali di Vendita, vi invitiamo a non inoltrare il modulo d’ordine per l’acquisto dei prodotti su www.store.mariaclaudia.it.

Con la trasmissione del modulo d’ordine confermerete di conoscere ed accettare le Condizioni Generali di Vendita e le ulteriori informazioni contenute in www.store.mariaclaudia.it, anche richiamate tramite link, comprese le Condizioni Generali d’Uso e la Privacy Policy .

Garanzie ed indicazione dei prezzi dei prodotti

Su www.store.mariaclaudia.it sono offerti in vendita esclusivamente prodotti contraddistinti dal marchio Maria Claudia. I prodotti in vendita sono realizzati in oro 9 carati, 375% di colore rosa e su richiesta verranno realizzati anche in oro 18 carati 750%, per cui dovrete chiederne il preventivo causa le continue fluttuazioni del metallo ed ancora su richiesta verranno realizzati anche in oro bianco o giallo per entrambe le carature dell’oro; pesi degli oggetti potranno variare a seconda del peso specifico del colore dell’oro scelto: più leggero in oro bianco e più pesante in oro rosa e per la ragione che la lavorazione manuale ha per caratteristica la produzione oggetti simili ma non identici.

Il Venditore non vende prodotti usati, irregolari o di qualità inferiore ai corrispondenti standard offerti sul mercato.

Le caratteristiche essenziali dei prodotti sono presentate su www.store.mariaclaudia.it all’interno di ciascuna scheda prodotto. Le immagini ed i colori dei prodotti offerti in vendita su www.store.mariaclaudia.it potrebbero tuttavia non essere corrispondenti a quelli reali per effetto del browser Internet e del monitor utilizzato e per le varianti di colore che potrebbero intervenire qualora il materiale naturale utilizzato per la creazione del monile a volte tinto alla fonte, assumesse varianti dello stessa nuance dovute ad una differente densità della materia grezza.

Alcuni prodotti possono apparire leggermente più grandi o più piccoli rispetto alla dimensione effettiva a causa di difetti dello schermo o delle tecniche fotografiche.

I prezzi dei prodotti potrebbero essere soggetti ad aggiornamenti e comunque non inclusivi di IVA. E’ bene accertarsi del prezzo finale di vendita prima di inoltrare il relativo modulo d’ordine.

Le richieste di acquisto provenienti da Paesi dove non è possibile esportare non potranno essere accettate dal Venditore.

Qualora il Cliente dovesse riscontrare un’imperfezione negli oggetti ricevuti, dovrà tempestivamente darne riscontro al Venditore entro e non oltre 8 giorni dal ricevimento dei medesimi; il Cliente non avrà spese a carico per la restituzione della merce che dovrà essere corredata del packaging e della relativa Garanzia. Il Venditore dovrà ripristinare gli oggetti tempestivamente o sostituirli con merce idonea alla vendita, oppure offrire uno storno di somme (Sconto) dopo accordi col Cliente. La Garanzia Legale è disciplinata dall’art. 1490 del Codice Civile.
Garanzia dei monili

Tutti i monili sono muniti di garanzia a copertura dei difetti di conformità, ai sensi del DL 24/02. Per usufruire dell’assistenza in Garanzia, il Cliente dovrà conservare la fattura  che riceverà insieme agli articoli acquistati.
La garanzia di 24 mesi ai sensi del DL 24/02 si applica al prodotto che presenti un difetto di conformità, purché il prodotto stesso sia utilizzato correttamente, nel rispetto della sua destinazione d’uso e di quanto previsto nella documentazione tecnica allegata. Tale garanzia è riservata al Consumatore finale e privato (persona fisica che acquista la merce per scopi non riferibili alla propria attività professionale, ovvero effettua l’acquisto senza indicare nel modulo d’ordine un riferimento di Partita IVA). In caso di difetto di conformità, il Venditore provvede, senza spese per il Cliente, al ripristino della conformità del prodotto mediante riparazione/sostituzione o alla riduzione del prezzo, fino alla risoluzione del contratto. Se il vizio non dovesse risultare un difetto di conformità ai sensi del DL 24/02, al Cliente saranno addebitati gli eventuali costi di verifica e ripristino richiesti dall’Assistenza Autorizzata, nonché i costi di trasporto se sostenuti dal Venditore.

Garanzia e Limitazione di Responsabilità

Ai sensi e per gli effetti della Direttiva europea 44/99/CE e del Decreto legislativo italiano n.206 del 6 settembre 2005, Codice di Consumo, nei confronti dei Clienti “consumatori finali” si applicano le disposizioni relative ai “beni di consumo”, ed in particolare la garanzia legale di conformità di cui all’art. 129, nonché le vigenti disposizioni applicabili in materia. In particolare caso di difetto di conformità (difetto di progettazione o di materiale) dei Prodotti non derivanti dall’uso normale del Prodotto, il Consumatore finale ha diritto al ripristino, senza spese, della conformità del Prodotto a spese del Venditore mediante riparazione o sostituzione, a scelta del Cliente consumatore, salvo che il rimedio richiesto sia oggettivamente impossibile o eccessivamente oneroso rispetto all’altro. In alternativa il Consumatore finale ha il diritto di richiedere, sempre a sua scelta, una congrua riduzione del prezzo o la risoluzione del contratto ove ricorra una delle seguenti situazioni: 1) la riparazione e la sostituzione sono impossibili o eccessivamente onerose; 2) il Venditore non ha provveduto alla riparazione o alla sostituzione entro un congruo termine. Il Consumatore finale è tenuto a denunciare, a mezzo di raccomandata A.R., al Venditore il difetto di conformità entro il termine perentorio di due mesi dalla data della scoperta del difetto.

La Società Galli di Galli U. e F. SRL è responsabile quando il difetto di conformità si manifesta entro il termine di due anni dalla consegna. Tutti i prodotti sono muniti di garanzia a copertura dei difetti di conformità, ai sensi del DL 24/02. Per usufruire dell’assistenza in Garanzia, il Cliente dovrà conservare la fattura o il documento, che riceverà insieme agli articoli ordinati.
La garanzia di 24 mesi ai sensi del DL 24/02 si applica al prodotto che presenti un difetto di conformità, purché il prodotto stesso sia utilizzato correttamente, nel rispetto della sua destinazione d’uso e di quanto previsto nella documentazione tecnica allegata. In ogni caso l’azione diretta a far valere i difetti non dolosamente occultati dal Venditore si prescrive nel termine di 26 (ventisei) mesi dalla consegna del bene, fatta salva la possibilità di far valere il difetto di conformità in via di eccezione nel caso in cui il Consumatore finale sia convenuto per l’esecuzione del contratto, purché il difetto sia stato denunciato entro i termini sopra indicati.

. La garanzia è valida a condizione che i Prodotti siano utilizzati correttamente, nel rispetto delle relative istruzioni d’uso e raccomandazioni, e previa esibizione del Consumatore finale della documentazione di consegna e del numero d’ordine. Fatte salve le limitazioni inderogabili previste dalla legge, la Società Galli di Galli U. e F. SRL non offre alcuna garanzia o dichiarazione di conformità dei Prodotti ulteriore rispetto a quanto espressamente indicato sul Sito, compresa la conformità dei Prodotti a requisiti tecnici, di qualità o a standard di qualsiasi natura, a fini specifici o particolari.

Garanzia e cura del monile

Tutti i nostri monili sono muniti di garanzia a copertura dei difetti di conformità, ai sensi del DL 24/02. Per usufruire dell’assistenza in Garanzia, il Cliente dovrà conservare la fattura o il documento, che riceverà insieme agli articoli acquistati.
La garanzia di 24 mesi ai sensi del DL 24/02 si applica al prodotto che presenti un difetto di conformità, purché il prodotto stesso sia utilizzato correttamente, nel rispetto della sua destinazione d’uso e di quanto previsto nella documentazione tecnica allegata o cura del monile.

I nostri monili, di ottima fattura artigianale italiana, realizzati in oro 9 o 18 carati sono prodotti conformi al regolamento CE n°1907/2006 a Norma UNI EN 1811/2011, riguardante il rilascio del Nichel.

Le Gemme utilizzate, sono selezionate e garantite dal controllo della filiera da parte degli importatori, che ne seguono il controllo etico e queste ultime, naturalmente porose, per non subire una modifica del colore non devono entrare in contatto con agenti esterni quali: profumi, creme di bellezza, fondo tinta, lacche per capelli, detersivi, forti fonti di calore e luce, cloro delle piscine e acque termali.

Per mantenere la brillantezza del monile dopo averlo indossato, è sufficiente lucidarlo con un pannetto morbido per rimuovere olii corporei o sudore e tenerlo custodito nella propria scatolina.
Il Venditore, in caso di esercizio del vostro diritto di recesso, ha la facoltà di non accettare la restituzione o non rimborsare integralmente le somme corrisposte per l’acquisto, in relazione a quei prodotti che siano stati alterati nelle loro caratteristiche essenziali e qualitative o che siano stati danneggiati, secondo quanto meglio chiarito nei paragrafi precedenti.

Pagamenti

Il Venditore ed il Cliente si accorderanno sulla modalità di pagamento della fattura relativa ai prodotti scelti con addebito di IVA e delle relative spese di spedizione e consegna. In nessun caso saranno addebitati al Cliente costi superiori a quelli effettivamente sostenuti dal Venditore, in relazione allo strumento di pagamento da voi prescelto.

Le modalità di pagamento dei prodotti presenti su www.store.mariaclaudia.it sono le seguenti:

Bonifico Bancario

Le informazioni relative al tipo di pagamento non saranno mai utilizzate dal Venditore se non per completare le procedure relative al vostro acquisto e per emettere i relativi rimborsi in caso di eventuali restituzioni dei prodotti, a seguito di esercizio del vostro diritto di recesso, ovvero qualora si renda necessario prevenire o segnalare alle forze di polizia la commissione di frodi su www.store.mariaclaudia.it. Il prezzo per l’acquisto dei prodotti e le spese di spedizione, come indicato nel modulo d’ordine, saranno addebitati sul vostro conto corrente al momento della spedizione dei prodotti acquistati.
 

 

Spedizione e consegna dei prodotti

Il costo della spedizione verrà anticipato dal Venditore al Cliente in relazione all’importo delle marce acquistata.
Il Venditore provvederà alla conferma dell’ordine, come da accordi intercorsi ma solitamente entro 15/20 massimo 30 giorni, alla spedizione dei prodotti venduti; solitamente, se la merce è già disponibile presso il Venditore, presi i debiti accordi economici per il relativo pagamento, la merce potrà essere spedita nell’arco dei due giorni successivi all’ordine.

Quando i prodotti acquistati saranno consegnati al corriere, il Venditore si farà carico di comunicare al Cliente la data indicativa della consegna.
Il corriere non consegna il sabato e la domenica e, indicativamente, le località di destinazione vengono raggiunte entro 24/48/72 ore lavorative dalla consegna dei prodotti acquistati al corriere stesso; per quanto riguarda la Sicilia, la Calabria e la Sardegna i tempi di consegna si attestano, indicativamente, su 48/96 ore lavorative.
Per quanto riguarda l’estero, per Europa ed Estremo Oriente la consegna, indicativamente, avviene entro 48/72/96 ore lavorative e per tutti gli altri Stati, dove si possano spedire merci, indicativamente, entro 96 ore lavorative, fatto salvo i tempi delle operazioni doganali.

Le consegne avvengono tramite spedizione assicurata ,per l’importo acquistato, con i seguenti corrieri: GLS, SDA, Fedex , DHL, UPS, Ferrari.

Assistenza clienti
Potrete richiedere qualsiasi informazione tramite i nostri servizi di assistenza direttamente all’indirizzo di posta elettronica: info@mariaclaudia.it

Privacy 

Potrete ottenere informazioni su come trattiamo i vostri dati personali accedendo alla Privacy Policy.

Vi preghiamo inoltre di leggere le nostre Condizioni Generali d’Uso perché contengono importanti indicazioni su come trattiamo i dati personali dei nostri utenti e sui sistemi di sicurezza adottati.

Per ogni altra informazione sulla nostra Privacy Policy potete inviare richieste al seguente indirizzo di posta elettronica: info@mariaclaudia.it.

Le Condizioni Generali di Vendita sono modificate di volta in volta anche in considerazione di eventuali mutamenti normativi che riguardano il Codice Civile e la legge italiana. Le nuove Condizioni Generali di Vendita saranno efficaci dalla data di pubblicazione su www.store.mariaclaudia.it .

Conditions of Sale

Conditions of Sale

The offer and sale of products on our website,www.store.mariaclaudia.itis governed by these General Conditions of Sale. The products purchased on www.store.mariaclaudia.it are sold directly by Galli di Galli Ubaldo e Figlia SRL. (“The Seller”), with registered office in via Giuseppe Maria Savani, 26 41125 Modena – Italy -, Company Reg. No. MO 253770 TAX CODE and VAT No. 01940850363. If you require any information, please contact the Seller directly at the following e-mail address: info@mariaclaudia.it In the Registered User Area you can find information regarding orders and deliveries, refunds and returns for products purchased on www.store.mariaclaudia.it. The Seller may, at his sole discretion, modify the Conditions of Sale from time to time. For any other information regarding legal matters, please refer to the following sections: General Terms of Use, Privacy Policy and Returns Policy.

Our Business policy

The Seller offers its products for sale on www.store.mariaclaudia.it and conducts its e-commerce activities exclusively to users that are considered to be “final consumers”.

A “final consumer” means any natural person who uses www.store.mariaclaudia.it for purposes that are not related to his trade, business, or profession. If you are not a “final consumer”, please do not purchase products on www.store.mariaclaudia.it.
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In view of its business policy, the Seller reserves the right not to accept orders from subjects other than “final consumers” or any order that does not comply with its business policy.

These General Conditions of Sale only govern the offer of and the placing and acceptance of orders for products on www.store.mariaclaudia.it between the users of www.store.mariaclaudia.it and the Seller.

The General Conditions of Sale do not govern the provision of services or the sale of products by subjects other than the Seller that may appear on the www.store.mariaclaudia.it website via links, banners or other hyperlinks. Before placing orders and purchasing products and services from subjects other than the Seller, we recommend that you verify their conditions of sale, because under no circumstances shall the Seller be deemed liable for the supply of services provided by third parties or for electronic-commerce transactions between users of www.store.mariaclaudia.it and third parties.

How to place an order
In order to enter into a purchase agreement for one or more products on the www.store.mariaclaudia.it website you must fill out the electronic order form and submit it to the Seller following the instructions provided.
Before proceeding to purchase your product by submitting the order form, you will be asked to carefully read the General Conditions of Sale and the Returns Policy, to print a copy of them using the print option and to save or make a copy for your own personal reference. We will also provide you with a summary of the sales and contractual conditions for the purchase of products, which contains a reference to the General Conditions of Sale. We will also provide you with a summary of the essential characteristics of each product ordered along with its price, the methods of payment that you may use to purchase each product and the delivery methods for the products purchased. We will also indicate how complaints are dealt with by the Seller and the shipping and delivery costs. It will also include the references and physical and e-mail address of the Seller and the date by which the seller agrees to deliver the goods. The Seller will also provide you with a summary of the terms and conditions for exercising your right of withdrawal and the methods and deadlines for returning products purchased (taken from the Returns Form). You will also be provided with information regarding the circumstances in which you will lose the right to withdraw from the agreement. Where applicable, you will be informed that in case of withdrawal, you will have to bear the cost of returning the products. You will in any event, be reminded that there is a legal guarantee of conformity of the products and you will be given with the contact information of our after sales services department. Lastly, you will be reminded that there is the opportunity to contact an independent on-line institutional service for the settlement of disputes.

On the order form, displayed immediately before entering into the purchase agreement, we will provide you with a summary of the information regarding the main characteristics of each product ordered, the price and the shipping costs. The agreement is considered to be concluded once the Seller receives your order form electronically and has verified that the information in relation to your order is correct. All prices shown on the product pages are inclusive of VAT, but unless otherwise specified, are net of shipping costs and any other charges. The Seller reserves the right to modify prices and delivery charges at any time and without notice. The price of a product and its delivery date indicated by the Seller at the time of the order confirmation, will be respected by the Seller.

The order form will be stored in our database for the time necessary to process your order and anyway as required by law. You can access your order form by clicking on the following section: “My order”.

When you submit the order form, you will be warned that submitting it implies that you are required to pay the price indicated. Before submitting the order form, you will also be asked to check the data and to correct any errors there may be.

The languages available in which you can conclude the agreement with the Seller are Italian and English. After the order form has been submitted, the Seller will then process your order.

The seller reserves the right not to process orders if there are doubts as to the creditworthiness of the customer, that are incomplete, incorrect or if the products are unavailable. In these cases, we will inform you by e-mail that the order has not been accepted and specify the reasons why the Seller has not processed your order. If the products shown on www.store.mariaclaudia.it should no longer be available or on sale when you last accessed the website or sent the order form, the Seller will inform you without delay and in any event within thirty (30) days from the day following the day on which you placed your order with the Seller, if the products ordered are unavailable. If the order has been placed and the price has been paid, the Seller will reimburse any amounts already paid, without undue delay and the agreement between the parties will be terminated.

The Seller reserves the right to modify the range of items offered on the website and the quantity of products that the end consumer can purchase, from time to time, in every shopping session.

By submitting the order form, you unconditionally accept and undertake to be bound by these Conditions of Sale in your dealings with the Seller. If you do not agree with some of the terms specified in the General Conditions of Sale, please do not submit your order form for purchasing products on www.store.mariaclaudia.it.

By submitting the order form, you confirm that you know and accept the General Conditions of Sale and the additional information contained in the website www.store.mariaclaudia.it, also via links, including the General Terms of Use the Privacy Policy and the Returns Policy.

Once the order form has been submitted, the Seller will send you a receipt for the purchase order by e-mail, containing the General Conditions of Sale and a summary regarding the Right of Withdrawal and therefore, all the information already contained in the summary regarding terms of business and purchase agreement that were displayed prior to the purchase being made.

Warranty and Product Prices Indicated

Only Mariaclaudia branded products are sold on the www.store.mariaclaudia.it website. The products on sale are made from pink 9 carat 375% gold and can be made of 18-carat 750% gold upon request. For the latter type, you will have to ask for a quotation because of the ever-fluctuating price of gold. They can also be made of white or yellow 9 or 18-carat gold upon request. The weights of the items may vary depending on the specific weight of the colour of gold chosen: lighter for white gold and heavier for rose gold and because handmade products are similar but not identical.

The seller does not sell used products, seconds or products of a lower quality than the market standards.

The essential characteristics of products are shown in each product sheet on the www.store.mariaclaudia.it website. The images and colours of products offered for sale on www.store.mariaclaudia.it may not correspond to the actual products due to the effect of the Internet browser and the type of monitor used and because of colour variations that may occur if the natural material used for creating the jewellery, which is sometimes dyed at source, takes on variations of the same shade because of differences in density of the raw material.

Some products may appear slightly larger or smaller compared to their actual size because of monitor used or photographic techniques.

The prices of products are subject to change but are anyway inclusive of VAT. Please check the price before submitting the order form.

Any purchase requests received from countries to which it is not possible to export will not be accepted by the Seller.
Jewellery Warranty

All jewellery is covered by a guarantee against lack of conformity pursuant to Legislative Decree 24/02. In order to receive assistance under warranty, the Customer must keep the invoice or the document received together with the goods purchased. The 24-month warranty, in accordance with Legislative Decree 24/02, applies to products having a lack of conformity, provided that they are used properly, in accordance with their intended use and as provided for in the attached technical documentation. This warranty is limited to the final private Consumer (a natural person who buys goods for purposes not related to his/her business i.e. does not indicate a VAT number on the order form when making a purchase). In the case of a lack of conformity, the Seller will bring the product into conformity by means of repair / replacement, free of charge, or offer a reduction in price, until the termination of the agreement as provided for by legislation. If the defect turns out not to be a lack of conformity pursuant to Legislative Decree 24/02, the Customer will be charged for any inspection or repair costs requested by the Authorized Service Centre, as well as transportation costs, if incurred by the Seller.

Warranty and Limitation of Liability

Pursuant to and for the purposes of the European Directive 44/99/EC and Italian Legislative Decree No. 206 of 6th September 2005, The Consumer Code, in respect of “final Consumers” the provisions relating to “consumer goods”, and in particular the legal guarantee of conformity in art. 129, as well as the current regulations governing them are applied. In the particular case of lack of conformity (material or design defect) of the products that is not due to the normal use of the product, the final consumer shall be entitled to have the goods brought into conformity free of charge by repair or replacement, whichever he/she chooses, unless the remedy chosen is impossible or disproportionately expensive compared to the alternative remedy. Alternatively, at his/her own discretion, the final consumer is entitled to request an appropriate reduction in price or the termination of the agreement under the following circumstances: 1) if repair or replacement is impossible or disproportionately expensive 2) if the Seller has not repaired or replaced the products within a reasonable time. The final Consumer is required to notify the Seller of a lack of conformity by means of a registered letter with an acknowledgement of receipt within two months from the date in which the defect was discovered.

Galli di Galli U. e F. SRL will be liable if the lack of conformity becomes apparent within two years of the date of delivery. All the products are guaranteed against a lack of conformity, in accordance with Legislative Decree 24/02. In order to receive assistance under warranty, the Customer must keep the invoice or the document that he/she receives together with the goods that were ordered.

The 24-month warranty, in accordance with Legislative Decree 24/02, applies to products having a lack of conformity, provided that they are used properly, in accordance with their intended use and as provided for in the attached technical documentation. In any case, actions intended to enforce claims regarding defects that are not intentionally concealed by the seller will expire after 26 (twenty-six months) from the date of delivery of the goods, without prejudice to the possibility of making an exception in the case of a lack of conformity, if the final Consumer is in agreement, provided that the lack of conformity was reported within the deadlines indicated above.

The warranty is valid on condition that the Products are used correctly, in accordance with the relative instructions and recommendations for use and if the final Consumer shows the delivery documentation and order number. Without prejudice to the mandatory limitations established by law, Galli di Galli U. e F. SRL offers no guarantee or a declaration of conformity for products beyond what is expressly indicated on the website, including the conformity of its products with the technical requirements, quality standards or standards of any type, for specific or particular purposes.

 

Warranty and care of the jewellery

All our jewellery is guaranteed against lack of conformity pursuant to Legislative Decree 24/02. In order to receive assistance under warranty, the Customer must keep the invoice or the document received together with the goods purchased.

The 24-month warranty, in accordance with Legislative Decree 24/02, applies to products that present a lack of conformity, provided that they are used properly, in compliance with their intended use and as provided for in the technical documentation and that they are cared for correctly.

Our fine Italian jewellery made of 9 or 18-carat gold is produced in accordance with the EC Regulation No. 1907/2006 and UNI EN 1811/2011 regarding the rate of nickel release.

The gemstones are selected and guaranteed by the Stonethic brand that ensures the ethical control of the supply chain. The stones, which are naturally porous, in order not to undergo an alteration in colour, must not come into contact with external agents such as: perfumes, beauty creams, foundation cream, hair sprays, detergents, strong sources of heat and light, chlorine from swimming pools and spa waters.

In order to maintain the shine of the jewellery after having worn it, simply polish it with a soft cloth to remove any body oils or sweat and keep it in its box.
Should you exercise of your right of withdrawal, the Seller is entitled not to accept the returned products or refund the entire amount paid for the purchase of goods whose essential and qualitative characteristics have been altered or that have been damaged, as explained in the preceding paragraphs.

Payments

In order to pay for the products and their shipping and delivery costs, please use one of the methods indicated on the order form. Under no circumstances will you be charged more than the costs actually incurred by the Seller in relation to the payment method chosen by you.

The methods of payment for products shown on www.store.mariaclaudia.it are as follows:

credit card; bank transfer and PayPal

If paying by credit card, any financial information (e.g. the number of credit/debit card or the expiry date) will be encrypted and sent to UNICREDIT or other banks that provide remote electronic payment services, without the possibility of third parties being able to access to them. In addition, such information will never be used by the Seller other than for carrying out the procedures necessary for completing procedures relative to your order and to make refunds in the case of returns if you wish to exercise your right to withdrawal, unless it becomes necessary to do so in order to prevent fraud on www.store.mariaclaudia.it or report it to the police. The purchase price of products and delivery costs, as indicated in the order form, will be debited to your current account in the moment your products are dispatched.
 

 

Shipment and delivery

Products will be shipped within 30 days of concluding the agreement in accordance with art. 61, paragraph 1 of the Consumer Code.
For the specific information regarding the methods used for the shipment and delivery of products, please see the Deliveries section. Please read the information in this section carefully because the information contained here is an integral and substantial part of these General Conditions of Sale. It will therefore be considered to have been fully read and accepted by you when you submit the order form.

Even if Galli di Galli U. e F. SRL does its utmost to meet the deadlines for the delivery of products as indicated in the Deliveries Section, it can only provide an indication of the delivery date. Upon receipt of payment, the final consumer will receive a confirmation e-mail in which he will be informed of the exact day on which the Seller will deliver the goods to the courier. In the event that the goods are not delivered, for whatever reason, including the temporary unavailability of the products themselves, within 30 days of the final consumer submitting the order, the latter shall request the seller to make the delivery within an additional period of time that is appropriate to the circumstances. If the seller fails to deliver the products within that additional period of time, the consumer shall be entitled to cancel the order and Galli di Galli U. e F. SRL will reimburse the amounts paid.

Customer Support
Please contact our customer services department directly at the following e-mail address if you require any information: info@mariaclaudia.it

 

Right of withdrawal and return
Pursuant to articles 52 et seq. of the Consumer Code, the final Consumer has the right to withdraw from his/her agreement with the Seller without penalty and without giving any reason within fourteen (14) days starting from the day that the products purchased on www.store.mariaclaudia.it were received.

To cancel the agreement, you must use the Returns form (that conforms to the standard form pursuant to art. 49, paragraph 4 of the Consumer Code), which must be filled out and submitted directly online via the www.store.mariaclaudia.it website or write a letter clearly indicating your decision to withdraw from the agreement and send it to the Seller. If you choose to use the Returns Form and submit it directly via the www.store.mariaclaudia.it website, the Seller will send you confirmation, via e-mail, that the request for withdrawal has been received. Should you decide, however, to send the returns form via another method, it will be up to you to prove that your right to exercise withdrawal was carried out correctly and within the deadlines.

Once you have exercised your right to withdraw from the agreement, you must return the products to the Seller by delivering them to the courier for shipment no later than fourteen (14) days after having informed the Seller of your decision to withdraw from the agreement. Returned products must be sent back to the Seller’s premises, complete with accessories, documentation and packaging, which must be preserved intact.

The cost of returning the products will be borne exclusively by the final Consumer, which will be communicated to him/her in advance, and he/she will be responsible for the products until they are delivered.

If you decide to use the courier indicated by the Seller on the Returns form, you will not have to pay the cost of returning the products upfront. The cost of returning the products will be made on your behalf directly by the Seller, who releases you from any obligation to pay the courier. The Seller, when making the refund, will withhold the cost of returning the products indicated above from the amount to be reimbursed. The refund will be made without delay and anyway not later than 14 days after the products have been returned and on the condition that they are returned intact, in the same condition in which they were delivered to the courier for shipment by the Seller and complete with all accessories, as specified in the following paragraphs.

If you decide to return your order using a method different to that indicated by the Seller on the Returns form, then you must pay the associated cost of returning the purchased products upfront. In this case, the Seller will not withhold any amount from the sum reimbursed. The loss or damage of goods during transport will be your responsibility, because of your choice of courier and/or method of delivery.

The Right to Withdraw – in addition to compliance with the terms and conditions described in the previous points – will be deemed to have been carried out correctly if the following conditions are fully met:

1- the Returns form has been submitted directly online via the www.store.mariaclaudia.it website or via a letter clearly indicating your decision to withdraw from the agreement, has been properly completed and submitted to the Seller within fourteen (14) days of receiving the products:      2- the products must not have been used
3- the documentation must be returned
4- the products must be returned in their original packaging
5- the products must not be damaged

6- the returned products must be delivered to the shipping company without delay.

If the Right to Withdraw has been exercised in accordance with the manner and deadlines indicated in points 1 to 6 above, the Seller will arrange to reimburse the amounts paid for the products according to the manner and deadlines indicated.

The amounts will be refunded without delay and in the shortest possible time and, in any case, within fourteen (14) days from the date on which the products for which you exercised your right of withdrawal were received by the Seller and he has verified that the terms and conditions indicated above were complied with.

If the procedures and deadlines for exercising your right of withdrawal, indicated above, are not complied with, you will not be entitled to a reimbursement of the amounts already paid to the Seller. Within 14 days of having sent the e-mail in which you will be notified that the return of products cannot be accepted, you can choose to receive the products back, at your expense, in the condition in which they were returned to the Seller, by giving notice to the Seller according to methods that will be indicated. Otherwise, the seller is entitled to keep the products in addition to any amounts already paid for their purchase.

If the conditions indicated in points1 to 5 in the previous paragraph are not complied with, you will not be entitled to a full reimbursement of any amounts already paid to the Seller. You will, in fact, be liable for any diminished value of the returned products resulting from them having being used in a manner other than the one intended by the Seller in order to allow you to assess the nature, characteristics and functionality of the products themselves. In this case, between 10 and 90 percent of the amounts paid to the Seller for the purchase of the returned products will be deducted from the refund. You will be specifically notified of this via email by the Seller. Within 14 days of having sent the e-mail informing you of the amount that will be deducted from the refund, you can choose to receive back the products, at your expense, in the condition in which they were returned to the Seller, by giving notice thereof to the Seller according to methods that will be indicated. Otherwise, the seller is entitled to keep the products and an amount equivalent to the percentage deducted from the repayment.

Unless otherwise agreed between the parties, the final Consumer is not entitled to exercise his/her the right of withdrawal in cases of:

Products which have been made to the customer’s specifications or personalised at the express request of the final Consumer, or that are of a type or quality of materials other than those indicated on the www.store.mariaclaudia.it website and all products not included in the store which have different characteristics and material qualities and in all other cases provided for by law, with particular reference to art. 59 of the Consumer Code. The Consumer is anyway not entitled to the right to withdraw if the product has been handled to an extent that is more than strictly necessary to establish its nature, characteristics and functionality.
Refunds
After the products have been returned, the Seller will assess their conformity. If the returns are accepted, the Seller will send you an e-mail in which he confirms that the returned products have been accepted. Should the Seller not accept the returned products, he will notify you, via e-mail, of the diminished value of the returned products as a result of you failing to comply with the conditions indicated in points 1 to 5. At the same time, the Seller will also inform you of the amount that will be deducted from the sums that will be repaid to you for the returned products; without prejudice, alternatively, for you to receive the products back, at your expense, in the condition in which they were returned to the Seller, in accordance with the above.

Regardless of the method of payment you used, the full or partial reimbursement will be arranged by the Seller, without delay and no later than fourteen (14) days from the date in which the Seller has received the items for which you exercised the right of withdrawal, and after having verified that the right to withdrawal procedure was carried out correctly and the returned products verified.

The Seller will make the refund using the same method of payment you used for purchasing the products that were returned, unless you have expressly agreed with the Seller to use a different method of payment. In the event of the customer exercising the right of withdrawal, if the recipient of the products indicated on the order form is different from the person who made the payment for them, the Seller will refund the amount to the person who made the payment.

Privacy
You can obtain information on how we process your personal data by clicking on Privacy Policy.

Please also read our General Conditions of Use because it contains important information on how we process our user’s personal data and the security systems.

For any further information regarding our Privacy Policy please send an e-mail to the following address: info@mariaclaudia.it

Applicable laws and the settlement of disputes
These General Conditions of Sale cover distance selling, sales via the Internet and retail sales to final Consumers of products, regulated by Italian law and in particular by Chapter 1 “Consumer rights in contracts” of Legislative Decree No. 206 of 6th September 2005, regarding the consumer code, with specific reference to the legislation regarding distance contracts and Legislative Decree No. 70 of 9th April 2003 regarding certain aspects of electronic commerce.

Please also note that the European Commission provides a platform for the out-of-court settlement of disputes available at http://ec.europa.eu/odr.

Amendments and updates
The General Conditions of Sale may be amended from time to time due to regulatory changes. The new General Conditions of Sale shall be effective from their date of publication on www.store.mariaclaudia.it

 

 


 

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